Białostockie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku stale podnosi standardy usług medycznych w celu zapewnienia najwyższej jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, a tym samym zagwarantowania pacjentowi i personelowi bezpieczeństwa oraz satysfakcji.
Misja szpitala: PACJENT W CENTRUM UWAGI
Bezpieczeństwo pacjenta jest ściśle powiązane z zapewnieniem wysokiej jakości realizowanych procedur medycznych. Mając na celu najwyższą jakość świadczonych usług, bezpieczeństwo oraz satysfakcję pacjentów, w Białostockim Centrum Onkologii wdrożono System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001 oraz uzyskano status szpitala akredytowanego w zakresie leczenia szpitalnego. Zgodnie z ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta został wdrożony i jest doskonalony Wewnętrzny System Zarządzania Jakością, w ramach którego prowadzone jest monitorowanie zdarzeń niepożądanych oraz podejmowane są działania mające na celu zapobieganie ich wystąpieniu. Przyjęte standardy jakości potwierdzają wysoką pozycję naszego szpitala w sieci krajowych placówek ochrony zdrowia.
Politykę Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta realizujemy poprzez:
- ustawiczne podnoszenie poziomu świadczeń medycznych w celu zapewnienia pacjentowi kompleksowej opieki, bezpieczeństwa, satysfakcji z udzielanych świadczeń, jak również w celu uzyskania na rynku przewagi konkurencyjnej,
- promowanie bezpieczeństwa pacjenta i personelu,
- podnoszenie jakości leczenia i bezpieczeństwa poprzez wprowadzanie nowych metod diagnostycznych i leczniczych,
- działalność profilaktyczną i promocję zdrowia,
- poszanowanie praw pacjentów, w tym prawa do wyrażania opinii na temat satysfakcji z uzyskanych świadczeń oraz swobodę zgłaszania zdarzeń niepożądanych,
- zapewnienie bezpiecznych, satysfakcjonujących warunków pracy, w tym możliwość identyfikacji, zgłaszania i zapobiegania zdarzeniom niepożądanym bez obawy o represje,
- podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zawodowych personelu przez organizowanie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, w tym szkoleń dotyczących zdarzeń niepożądanych,
- pozyskiwanie doświadczonych specjalistów na podstawie ustanowionych opisów stanowisk pracy,
- prowadzenie działalności szpitala w sposób etyczny, zgodny z przepisami prawa i przyjętą Polityką Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta,
- zaangażowanie w działania na rzecz poprawy jakości oraz utrzymanie i doskonalenie Systemów Zarządzania Jakością wyrażone m.in. poprzez analizę zdarzeń niepożądanych, ich eliminację oraz poprzez skuteczne wdrażanie działań zapobiegających ich wystąpieniu, jak również szacowanie ryzyka we wszystkich obszarach szpitala,
- monitorowanie wskaźników zarządczych, klinicznych i konsumenckich w celu poprawy bezpieczeństwa pacjenta i personelu,
- rozbudowę i modernizację infrastruktury, sukcesywne unowocześnianie sprzętu medycznego oraz informatyzację usług medycznych,
- zapewnienie efektywności ekonomicznej szpitala i generowanie zysku przenoszonego na doskonalenie pozostałych celów.
Dyrekcja szpitala deklaruje pełne zaangażowanie własne oraz całego personelu w utrzymanie i doskonalenie Systemów Zarządzania Jakością, w celu zapewnienia pacjentom wysokiego poziomu usług medycznych i lepszych warunków pobytu w szpitalu. Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta jest znana wszystkim pracownikom, a realizacja celów zapewnia skuteczny i efektywny rozwój szpitala.