Pracownik socjalny udziela wsparcia pacjentowi, jego rodzinie lub opiekunowi w rozwiązywaniu trudności socjalno-bytowych. Zapewnia łączność między chorym będącym w szpitalu a środowiskiem, z którego pochodzi oraz wszystkimi instytucjami pomocowymi.

Do zadań pracownika socjalnego należą między innymi:

  • rozpoznanie warunków socjalno-bytowych pacjenta oraz jego sytuacji po opuszczeniu szpitala,
  • udzielenie informacji dotyczących kierowania do Domu Pomocy Społecznej (DPS) oraz hospicjum,
  • udzielenie informacji o możliwości skorzystania z usług opiekuńczych,
  • udzielenie informacji o możliwości uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności
    z Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności,
  • informowanie o ulgach i uprawnieniach, z jakich mogą skorzystać pacjenci z orzeczoną niepełnosprawnością,
  • udzielenie informacji o procedurze otrzymania zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego oraz renty z tytułu niezdolności do pracy,
  • informowanie o możliwościach uzyskania przez pacjenta dofinansowania sprzętu rehabilitacyjnego, środków pomocniczych oraz o likwidacji barier architektonicznych.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć lub masz pytania – porozmawiaj z pracownikiem socjalnym. On pomoże Ci odnaleźć się w formalnościach i znaleźć potrzebne wsparcie.

Pracownik socjalny:

mgr Monika Wiśniewska
☏ tel. (85) 66 46 898 lub 607 516 517
✉ e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ul. Ogrodowa 23;  Gabinet nr 10 na 5 piętrze