Skład Rady Społecznej Białostockiego Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku został powołany na podstawie Uchwały Nr 51/789/2019 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 25 czerwca 2019 r. zmieniającej uchwałę Nr 304/4395/2018 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie powołania Rady Społecznej w Białostockim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku.
Członkowie Rady Społecznej:
- Stanisław Sulkowski-Przewodniczący
- Jan Perkowski
- Jacek Chańko
- Jakub Fic
- Teresa Hernik
- Elwira Horosz-Ponichtera
- Robert Jabłoński
- Danuta Karniewicz - zmiana w składzie osobowym na mocy Uchwały Nr 196/3353/2021 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 8 kwietnia 2021 roku
- Maryna Krawczuk-Rybak
- Wiktoria Łapińska
- Sebastian Łukaszewicz
- Marek Mieczkowski
- Henryk Owsiejew
- Marcin Sutkowski
- Paweł Wnukowski
- Agnieszka Zaręba
- Justyna Emilia Żalek
- Marcin Moniuszko
Zgodnie z art. 48 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej w podmiocie leczniczym działa Rada Społeczna, która jest organem:
- inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego;
- doradczym kierownika.
Do zadań Rady Społecznej należy:
- przedstawianie Zarządowi Województwa Podlaskiego wniosków i opinii w sprawach:
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury sprzętu medycznego,
- związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
- przyznawania Dyrektorowi Podmiotu nagród,
- rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z Dyrektorem Podmiotu,
- przedstawianie Dyrektorowi Podmiotu wniosków i opinii w sprawach:
- planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
- rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
- kredytów bankowych lub dotacji,
- podziału zysku,
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- regulaminu organizacyjnego,
- dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
- opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej Podmiotu;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o działalności leczniczej i w statucie Podmiotu.