Skład Rady Społecznej Białostockiego Centrum Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie w Białymstoku został powołany na podstawie Uchwały Nr 282/5284/2022 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 4 sierpnia 2022 r. zmieniającej uchwałę Nr 51/789/2019 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie powołania Rady Społecznej w Białostockim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Białymstoku.

Członkowie Rady Społecznej:

  • Stanisław Sulkowski - Przewodniczący
  • Maryna Krawczuk-Rybak - Zastępca Przewodniczącego
  • Jacek Chańko
  • Marek Chojnowski
  • Cezary Cieślukowski
  • Tadeusz Cybulko
  • Janusz Dzięcioł
  • Ewa Feszler
  • Jakub Fic
  • Robert Jabłoński
  • Joanna Kalinowska
  • Danuta Karniewicz
  • Jarosław Matwiejuk
  • Agata Puchalska
  • Wiktoria Wnorowska
  • Paweł Wnukowski
  • Agnieszka Zaręba
  • Justyna Emilia Żalek

Zgodnie z art. 48 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej w podmiocie leczniczym działa Rada Społeczna, która jest organem:

  1. inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego;
  2. doradczym kierownika.

Do zadań Rady Społecznej należy:

  1. przedstawianie Zarządowi Województwa Podlaskiego wniosków i opinii w sprawach:
    • zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury  sprzętu medycznego,
    • związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
    • przyznawania Dyrektorowi Podmiotu nagród,
    • rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z Dyrektorem Podmiotu,
  2. przedstawianie Dyrektorowi Podmiotu wniosków i opinii w sprawach:
    • planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
    • rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
    • kredytów bankowych lub dotacji,
    • podziału zysku,
    • zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
    • regulaminu organizacyjnego,
  3. dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
  4. opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej Podmiotu;
  5. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o działalności leczniczej i w statucie Podmiotu.